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Il marmo spirante. Sculpture and Experience in Seventeenth-Century Rome (Berlin: Akademie Verlag / Leiden: Leiden University Press, 2013). DOI
Synagonism. Theory and Practice in Early Modern Art, Hrsg. gemeinsam mit Yannis Hadjinicolaou und Markus Rath (Leiden & Boston: Brill, 2024). DOI
Città tangibili. Materialità e identità in Italia meridionale, Hrsg. gemeinsam mit Stefano D'Ovidio und Tanja Michalsky (Rom: Campisano, 2020).
Nature and the Arts in Early Modern Naples, Hrsg. gemeinsam mit Frank Fehrenbach (Berlin & Boston: De Gruyter, 2020). DOI
The Secret Lives of Artworks, Hrsg. gemeinsam mit Caroline van Eck und Elsje van Kessel (Leiden: Leiden University Press, 2014).
Paragone als Mitstreit, Hrsg. gemeinsam mit Yannis Hadjinicolaou und Markus Rath (Berlin: Akademie Verlag, 2014). DOI
«Slow Violence. Jusepe de Ribera and the Limits of Naturalism», Oxford Art Journal 41/1 (2018), S. 1–17. DOI
«The Materiality of Enchantment. Rethinking Neapolitan Marble Intarsia», Open Arts Journal 6 (2018), S. 67–83. DOI
«Campania felix? Reframing the Neapolitan Still Life», Nuncius. Journal of the Material and Visual History of Science 32/3 (2017) [Spezialausgabe hrsg. v. Elisabeth Oy-Marra und Eva Struhal], S. 615–639. DOI
«A Fiammingo in Rome. Artus Quellinus and the Origins of the Northern Baroque Bust», The Rijksmuseum Bulletin 64/2 (2016), S. 121–138. DOI
«Senza sostanza di corpo? Bernini and the Problem of the Sculptor’s Drawing», Sculpture Journal 24/1 (2015), S. 23–35. DOI
«Celano’s Naples. Itineraries through a Material City», Incontri. Rivista europea di studi italiani 29/1 (2014), S. 66–77. DOI
«Guido Reni and the Poets. Painting Through a Different Lens», Fragmenta. Journal of the Royal Netherlands Institute in Rome 5 (2014), S. 189–211. DOI
«Geology and Imagery in the Kingdom of Naples. A Letter on the Origins of Alabaster (1696)», Kritische Berichte 40/3 (2012), S. 64–77. DOI
«Bernini’s Metamorphosis. Sculpture, Poetry, and the Embodied Beholder», Word & Image. A Journal of Verbal Visual Enquiry 28/2 (2012), S. 193–205. DOI
«Hoc opus exculpsit Io. Bologna. Andreas Andreanus Incisit. Andrea Andreani en de grafische reproductie van Giambologna’s beeldhouwwerken», Bulletin van het Rijksmuseum 55/1 (2007), S. 14–39, 99–102.
«Touch and Trace. Clay in the Hands of the Baroque Sculptor», in: Synagonism. Theory and Practice in Early Modern Art, hrsg. v. Yannis Hadjinicolaou, Joris van Gastel und Markus Rath (Leiden & Boston: Brill, 2024), S. 70–99. DOI
«Synagonism. An Introduction» (mit Yannis Hadjinicolaou und Markus Rath), in: Synagonism. Theory and Practice in Early Modern Art, hrsg. v. Yannis Hadjinicolaou, Joris van Gastel und Markus Rath (Leiden & Boston: Brill, 2024), S. 1–25. DOI
«Behind the Mask. Social Satire in Bernini’s Caricatures and Comedies», in: Changing Satire. Transformations and Continuities in Europe, 1600–1830, hrsg. v. Cecilia Rosengren, Per Sivefors und Rikard Wingård (Manchester: Manchester University Press, 2022), S. 188–208. DOI
«Il mio amico particolare. Gian Lorenzo Bernini und seine Dichter», in: Pro Domo. Kunstgeschichte in eigener Sache, hrsg. v. Matthias Krüger, Léa Kuhn und Ulrich Pfisterer (Paderborn: Fink, 2021), S. 41–52. DOI
«A Porous Baroque. Nature and Art at Palazzo Donn’Anna and Beyond, in: Nature and the Arts in Early Modern Naples, hrsg. v. Frank Fehrenbach und Joris van Gastel (Berlin & Boston: De Gruyter, 2020), S. 193–208. DOI
«Carved with a Knife. Continuities and Disruptions in the Materiality of Lecce’s Early Modern Sculpture», in: Città tangibili. Materialità e identità in Italia meridionale, hrsg. v. Stefano D’Ovidio, Joris van Gastel und Tanja Michalsky (Rom: Campisano, 2020), S. 201–19.
«Percorsi nella materialità dell’arte in Italia meridionale del Medioevo al Novecento» (mit Stefano D’Ovidio), in: Città tangibili. Materialità e identità in Italia meridionale, hrsg. v. Stefano D’Ovidio, Joris van Gastel und Tanja Michalsky (Rom: Campisano, 2020), S. 7–18.
«Baroque Bodies. Artistic Role Play in Seventeenth-Century Rome», in: Caravaggio – Bernini. Early Baroque in Rome, Ausst. Kat. Kunsthistorisches Museum, Wien und Rijksmuseum Amsterdam, hrsg. v. Frits Scholten und Gudrun Swoboda (Veurne: Hannibal, 2019), S. 68–78; deutschsprachige Ausgabe: «Barocke Körper. Künstlerisches Rollenspiel im Rom des 17. Jahrhunderts», in: Caravaggio und Bernini. Entdeckung der Gefühle, Ausst. Kat. Kunsthistorisches Museum, Wien und Rijksmuseum Amsterdam, hrsg. v. Frits Scholten und Gudrun Swoboda (München: Prestel, 2019), S. 68–79.
«Titian’s Tenderness in Translation. The Sculpted Putto between Rome, Antwerp, and Amsterdam», in: La fortuna dei Baccanali di Tiziano nell’arte e nella letteratura del Seicento, hrsg. v. Stefan Albl und Sybille Ebert-Schifferer (Rom: Campisano, 2019), S. 235–54.
«Dressed in Marble. Stoffwechsel and Ephemerality in Baroque Naples. The High Altar of San Domenico Maggiore», in: Steinformen. Materialität, Qualität, Imitation, hrsg. v. Isabella Augart, Maurice Saß und Iris Wenderholm (Berlin: De Gruyter, 2018), S. 130–51.
«Controversial Continuities. Giacinto Gimma and the Art of Marble Intarsia», in: Radical Marble, hrsg. v. J. Nicholas Napoli und William Tronzo (Aldershot: Ashgate, 2018), S. 43–71.
«Auf fruchtbarem Boden. Das neapolitanische Stillleben», in: Caravaggios Erben. Barock in Neapel, Ausst. Kat. Museum Wiesbaden, hrsg. v. Peter Forster, Elisabeth Oy-Marra und Heiko Damm (München: Hirmer, 2016), S. 226–237 und Kat. Nos. 144–45, 172–73, 212.
«Body and Clay. Material Agency from a Seventeenth-Century Perspective», in: Material Bernini. Clay, Ink, Stone, hrsg. v. Evonne Levy und Carolina Mangone (Aldershot: Ashgate, 2016), S. 105–20.
«Ambiguities of the Flesh. Touch and Arousal in Roman Baroque Sculpture», in: Das magische Bild. Techniken der Verzauberung vom Mittelalter bis zur Gegenwart, hrsg. v. Uwe Fleckner, Iris Wenderholm und Hen-drik Ziegler (Berlin: Akademie Verlag, 2015), S. 161–81.
«Mirroring Movement. Bernini in the Studio and on Stage», in: Mouvement. Bewegung. Über die dynamischen Potenziale der Kunst, hrsg. v. Andreas Beyer und Guillaume Cassegrain (Berlin/München: Deutscher Kunstverlag, 2015), S. 75–94.
«Life, But Not as We Know It. Death and the Wax Image», in: Bildakt at the Warburg Institute, hrsg. v. Sabine Marienberg und Jürgen Trabant (Berlin: Akademie Verlag, 2014), S. 231–51.
«Bodies Made Present. Sculptures over Saintly Tombs in Seventeenth-Century Rome», in: The Secret Lives of Artworks, hrsg. v. Caroline van Eck, Joris van Gastel und Elsje van Kessel (Leiden: Leiden University Press, 2014), S. 242–61.
«Beyond the Niche. The Many Sides of Baroque Sculpture», in: Paragone als Mitstreit, hrsg. v. Joris van Gastel, Yannis Hadjinicolaou und Markus Rath (Berlin: Akademie Verlag, 2014), S. 57–78.
«When the Bust Speaks Back. Physiognomy and Identity in Italian Baroque Portrait Sculpture», in: Die Herausforderung des Objekts (Tagungs-band, CIHA 2012), hrsg. v. G. Ulrich Großmann und Petra Krutisch (Nürnberg: Germanisches Nationalmuseum, 2013), Bd. 1, S. 282–85.
«Michelangelo’s Lesson. The Baroque Bozzetto between Creation and Destruction», in: Das haptische Bild. Körperhafte Bilderfahrung in der Neuzeit, hrsg. v. Markus Rath, Jörg Trempler und Iris Wenderholm (Berlin: Akademie Verlag, 2013), S. 209–25.
Rezension von: Anne Bloemacher, Mandy Richter und Marzia Faietti, Hg.: Sculpture in Print, 1480–1600 (Leiden & Boston: Brill, 2022), in: Print Quarterly 39/4, S. 456–60.
Rezension von: Stefano Pierguidi: Pittura di marmo. Storia e fortuna delle pale d’altare a rilievo nella Roma di Bernini (Florenz: Olschki, 2017), in: Renaissance Quarterly 71/3 (2018), S. 1067–68.
Rezension von: Christopher R. Marshall: Baroque Naples and the Industry of Painting. The World in the Workbench (New Haven: Yale University Press, 2016) in: Art History 41/1 (2018), S. 205–07.
Rezension von: J. Nicholas Napoli: The Ethics of Ornament in Early Modern Naples. Fashioning the Certosa di San Martino (Farnham: Ashgate, 2015) in: Renaissance Quarterly 69/3 (2016), S. 1058–59.
Rezension von: Dietrich Boschung und Chistiane Vorster, Hg.: Leibhafte Kunst. Statuen und kulturelle Identität (München: Wilhelm Fink, 2015) in Kunstform und Sehepunkte 15/9 (2015).
Rezension von: Ludovic Coupaye: Growing Artefacts, Displaying Relationships. Yams, Art and Technology amongst the Nyamikum Abelam of Papua New Guinea (New York / Oxford: Berghahn, 2013) in: Kunstform 16/2 (2015) und Sehepunkte 15/2 (2015).
Rezension von: Melissa Calaresu und Helen Hills, Hg., New Approaches to Naples, c. 1500–c. 1800. The Power of Place (Farnham: Ashgate, 2013) in: Renaissance Quarterly 67/3 (2014), S. 990–91.
Rezension von: Timothy J. Standring und Martin Clayton, Castiglione. Lost Genius (London: Royal Collection Trust, 2013) in: Kunstform 15/3 (2014) und Sehepunkte 14/3 (2014).